|
Autor |
Zpráva |
miro Site Admin
Založen: 6.5.2013 Příspěvky: 196
|
|
Návrat nahoru |
|
 |
Anonymní
|
Zaslal: Tue Jun 04, 2013 9:25 pm Předmět: |
|
|
doplnění info
"Jedna zvláštní série byla určena pro skandinávské země. Motocykl byl vybrán na základě konkurzu švédské armády, kterého se zúčastnily i firmy BSA, Husqvarna a Monark. Švédská firma Fleon k němu dodávala lyže, které umožňovaly plné využití stroje na zledovatělém a zasněženém terénu. Stroje měly nožní i ruční ovládání čtyřstupňové převodovky a zadní brzdy. Motocykly byl příliš robustní, když švédské vojsko požadovalo náhradní motory, nebyl již ve výrobním programu. Proto byl nahrazen typem 590/00-02.
To stejné platí také pro třídu 350 cm3, kde se kromě základního modelu 360 objevily další tři třistapadesátky, nejprve typ 361 vyráběný v letech 1965 až 1969. Tato Jawa se lišila 19" koly. V různých modifikacích se exportovala do řady zemí. Pro Mexico s horním a dolním ochranným rámem a nosičem zavazadel, pro Finsko v již uvedeném provedení s lyžemi, pro jugoslávskou policii s majáčkem, pro Kanadu nejen s ochranným rámem a ukazateli směru ale také se změněným sacím vedení k vůli prachu a s nápisem Road King na bočních schránkách, pro USA byl vytvořen tento typ ve dvou provedeních: ve standardním provedení a v lehkém provedení, bez bočních schránek, se světlomety Bosch, novou palivovou nádrží a u karburátoru přímo nasazeným vzduchovým filtrem. Takový byl první Californian, který později prošel řadou modifikací. Poslední typ této třistapadesátky 361 se dodával do Austrálie s 18" a 19" koly. Jawu tohoto provedení nakoupila také rumunská policie.
"
[img]http://trinom.org/stazene/jawa-historie_files/o30_3[/img]
zdroj
http://trinom.org/stazene/jawa-historie.php |
|
Návrat nahoru |
|
 |
miro Site Admin
Založen: 6.5.2013 Příspěvky: 196
|
Zaslal: Sun Jul 21, 2013 8:35 pm Předmět: |
|
|
dost mě zaráží že je velká spousta jawa motorkářů nemají potuchy co to vlastně je švéďák. Mnohdy ani neví co to je libeńák..
Mrknou na obrázek a vidí jawu a řeknou si OK stará jawa.
To že na obyčejném švédu není z normální jawa motorky vlastně vůbec nic o tom nemají páru. Vše je vyrobeno z jiného odolnějšího materiálu, (značeno písmenem S). Např. i přední tlumič na první pohled stejný je značen písmenem S. Rám má silnější trubky a vše je dělané ze silnějšího plechu. Řídítka jsou širší než jawa sport. Bubny jsou větší, o motoru ani nemluvě, atd., atd.
Postupně na to ale lidé přicházejí a zírají 
Naposledy upravil miro dne Tue Jul 22, 2014 9:14 pm, celkově upraveno 3 krát. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
miro Site Admin
Založen: 6.5.2013 Příspěvky: 196
|
Zaslal: Mon Jul 22, 2013 11:10 am Předmět: |
|
|
na konci tohoto videa jede na jedné švédské jawě 6 urostlých vojáků
http://youtu.be/nnEw_8Jp1KY
normální jawa by se asi rozložila |
|
Návrat nahoru |
|
 |
miro Site Admin
Založen: 6.5.2013 Příspěvky: 196
|
Zaslal: Mon Sep 30, 2013 8:55 pm Předmět: |
|
|
z mého pohledu je motor ze Švéda 579 nejlepší co kdy jawa vyrobila.
V tomto motoru jsou tři ložiska na klice, (soutěžní 579 i 575 kombajn měli jen 2) dvojité ložisko za sekundárním kolečkem. (kývačka má jen jednoduché)
Nejzajímavější ale je bezbateriové nesmrtelné zapalování, které funguje snad i pod vodou. Toto zapalování se v žádné jiné motorce jawa nepoužívalo. Výjimkou je snad jen malá série motocyklů californian 250 které byli určeny jen na vývoz. Dle slov jednoho švédského technika, který pracoval jako instruktor vojenské autoškoly na tomto motoru bez vážnější opravy najel 100 tisíc km a motor je stále v chodu.
Tento motor byl v letech cca 1960 nejlepší motocyklový motor na světě. Motocykly jawa s tímto motorem v těchto letech vyhrávali jednu šestidenní soutěž za druhou. V té době byla jawa na vrcholu a pak přišel strmý totalitní pád. |
|
Návrat nahoru |
|
 |
|