ArmyMoto.cz
Klub přátel vojenských motocyklů

 
 FAQFAQ   HledatHledat   Seznam uživatelůSeznam uživatelů 
 Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   RegistraceRegistrace  ProfilProfil   
Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 
Obsah fóra ArmyMoto.cz

Paliva v ČR - tragédie!!!!!



 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra ArmyMoto.cz -> Návody - Rady - Manuály
Autor Zpráva
miro
Site Admin


Založen: 6.5.2013
Příspěvky: 227

PříspěvekZaslal: Sat Nov 08, 2014 3:32 pm    Předmět: Paliva v ČR - tragédie!!!!! Citovat

Pozor kvalita paliv se v poslední době dost změnila.
Pryč jsou doby, kdy se dala ze stodoly vytáhnout po deseti letech motorka a v pohodě jezdila na starý benzín.

V dnešní době doporučuji sehnat benzinku která prodává paliva bez biosložek (což v Liberci vím jen o dvou), nebo nenechávat v nádrži žádný benzín přes zimu. Další řešením jsou dodatečná aditiva pro delší trvanlivost paliva.

Při odstavení motocyklu na delší dobu, se mi nejlépe osvědčila metoda suchého karburátoru, tj, zavře se palivový kohout a motorka se nechá brblat do doby než se karburátor zcela vyprázdní.

Biosložky obsažené jak v naftě, tak v benzinu, jsou ku prospěchu jen lobbistům, kteří s nimi začali kšeftovat v EU, popř. státní kase. Motorům ani motoristům rozhodně ku prospěchu nejsou.

Další věc je to že jezdit na paliva z biosložkami je setsakramentsky dražší než bez nich, hlavně u naftových motorů, kde jsou údržba motoru a poruchy palivového systému mnohonásobně dražší.

Samo sebou je vyšší i spotřeba paliva a pro někoho kdo najezdí 70 - 100 000 ročně je to sakra znát.

Osobně jsem prováděl dlouhodobé měření na svém voze O1 +.9 tdi a musím s čistým svědomím prohlásit, že jsem byl velice překvapen výsledkem. Podle mého názoru je business biosložek zlodějina.
Návrat nahoru
Viki



Založen: 11.10.2014
Příspěvky: 4
Bydliště: Prostějov

PříspěvekZaslal: Sun Nov 09, 2014 7:03 pm    Předmět: Citovat

Kamarád co lítá v aeroklubu mi doporučil dávat na zimu do nádrže leteckej benzín (Avgas 100), letecký benzín údajně nesmí obsahovat biosložky a ostatní ksindly který vážou vodu. Je to právě kvůli spolehlivost provozu leteckýho motoru. V Libeci je aeroklub (nebo byl) tak se tam zeptej Smile
Jinak na dlouhodobou odstávku jak jsi říkal - suchý karbec. Já to dělám tak že na zahřátým motoru odpojím spojku sání karbec - filtr vzduchu, do stříkačky naberu olej a vstříkuju za běhu motoru do sání až se mi z vejfuku začne valit solidní dýmová clona. Pak to chcípnu - někdy se to zadusí samo. Demontuju karbec a důkladně ho properu v suchým benzínu a vyfoukám vzduchem. Demontuju svíci a do válce vstříknu trochu oleje, motor pomalu protočím a píst nastavím tak aby byly kanály výfuku i sání uzavřeny. Pak karbec a svíčku namontuju zpět, výfuk + sání ucpu novinovým papírem a pro sichr přelepím páskou aby to nevypadlo.
Po nastartování takto zakonzervovanýho motoru ho nechám běžet pár minut než "sežere" přebytečný olej a vyměním svíčku za novou.
Nádrž pokud možno nechávám suchou jen do ní nastříkám konzervační olej ve spreji (NE WD40 ten je dobrej na rozpouštění karbonu a mastnot), Konkor 101. Když tam mám sterej benzín dýl než půl roku tak to vypustím a dám novej. Aditiva prý dokáží po delší době znehodnotit olej v benzinu, tak jen pro sichr Smile
Baterku vyndávám ven kvůli dobíjení (cca 1x měsíc max za dva), kontakty na exponovaných místech očistím a natřu vazelínou.
No a nikdy jsem neměl problém po delší odstávce s dvoutaktem vyjet, exšvára svoji rejži rozcházel po zimě celý dopoledne Smile
Návrat nahoru
miro
Site Admin


Založen: 6.5.2013
Příspěvky: 227

PříspěvekZaslal: Mon Nov 10, 2014 12:05 pm    Předmět: Citovat

Viki - díky za doplnění. Jinak do veteránů a dvoutaktních motorek jawa dávám speciál, ne naturál. V Liberci je ještě jedna benzinka kde prodávají starý speciál, tj. olovnatý benzín. V případě že bych bydlel jinde kde není speciál, použil bych natural s aditivem olova.

Co se týče oleje do benzínu, tak dle mých zkušeností doporučuji rozhodně nepoužívat syntetické drahé oleje co se používají na motorové pyly a motokrosy. Tenhle olej nestíhá mazat bronzová futra na ojnici u veteránů!!! doporučuji levnou klasiku M2T.

zde jsem nalezl vcelku pěkný článek o oleji do benzínu
Návrat nahoru
Viki



Založen: 11.10.2014
Příspěvky: 4
Bydliště: Prostějov

PříspěvekZaslal: Mon Nov 10, 2014 4:42 pm    Předmět: Citovat

Jo to souhlas, kdysi jsem zadřel kejvačku na oleji co mi kamarád doporučil, dělal s pilama, kvalitní rozlívaniko do stihlu bohužel jawičku spolehlivě utavilo - zadřela se na pístu Sad
Já leju mogul TSF, a to dle poměru stanoveným výrobcem moto a zatím vše ok. Ať to čmoudí já to dýchat stejně nebudu Smile
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď    Obsah fóra ArmyMoto.cz -> Návody - Rady - Manuály Časy uváděny v GMT
Strana 1 z 1